Qt Development voor Desktop, Mobile en Embedded Software

Trots kunnen wij mededelen dat we recent officieel Qt Enterprise Developer zijn geworden. Dit stelt ons in de gelegenheid om geavanceerde cross-platform applicaties voor onze klanten te ontwikkelen. Een cross-platform applicatie is een applicatie die op meerdere platformen kan worden uitgevoerd.

Qt is aan ons commercieel gelicenseerd. Het framework wordt aan ons geleverd door The Qt Company, tevens de ontwikkelaar van het framework.

Diverse bekende en veelgebruikte applicaties zijn hiermee ontwikkeld. Denk hierbij aan programma’s zoals Google Earth en Skype. Daarnaast is Qt de motor van bijvoorbeeld diverse fabrieksmachines en de boordcomputers van moderne auto’s en schepen.

Lichtgewicht én complexe taken

Applicaties die wij ontwikkelen met behulp van het Qt framework worden geschreven in C++, en maken optimaal gebruik van geheugen en zijn in verhouding lichtgewicht toepassingen (vergeleken met applicaties geïmplementeerd in talen zoals C#). Deze applicaties zijn dus uitermate geschikt voor apparaten waar geheugen relatief beperkt is, er veel gegevens worden verwerkt, of er complexe bewerkingen op data moeten worden uitgevoerd.

Naadloze integratie

Het mooie aan applicaties geschreven met behulp van Qt is, dat ze naadloos integreren met het systeem waarop de toepassingen worden uitgevoerd. Doordat dezelfde code gebruikt kan worden op alle platformen, worden de ontwikkelkosten aanzienlijk gereduceerd, en ontstaat er een homogeen geheel, wanneer er meerdere apparaten en/of systemen worden gebruikt in de totaaloplossing.

Desktop platformen

Linux/X11

Distributie Architectuur Compiler Opmerkingen
openSUSE 15.x x86_64 GCC 7ICC
SUSE Linux Enterprise Server x86_64 GCC 7, GCC 8, ICC 18.x
Red Hat Enterprise Linux 7.x x86_64 GCC 5.3.1 via devtoolset-4
Ubuntu 18.04 x86_64 GCC zoals geleverd door Canonical, GCC 7.x of later
Generic Linux x86 en x86_64 GCC (5 of later), ICC 18.x

macOS

Doel Platform Architectuur Bouw Omgeving
macOS 10.13, 10.14, 10.15 x86_64 enx86_64h Xcode 11 (10.15 SDK)

Windows

Besturingssysteem Architectuur Compiler Opmerkingen
Windows 10 x86 en x86_64 MSVC 2019, MSVC 2017, MSVC 2015MinGW 7.3
Windows 8.1 x86 en x86_64 MSVC 2019, MSVC 2017, MSVC 2015, MinGW 7.3
Windows 7 x86 en x86_64 MSVC 2019, MSVC 2017, MSVC 2015, MinGW 7.3 MinGW-builds GCC 7.3.0 (x86)

 

Mobiele Platformen

Android

Distributie Architectuur Compiler Opmerkingen
Android 5.0 of later (API level 21 or higher) armv7ax86arm64-v8, en x86_64 Clang 9.0.8 (NDK r21) en Clang 8.0.7 (NDK r20b) zoals geleverd door GoogleMinGW 7.3

iOS/tvOS/watchOS

Doel Platform Architectuur Bouw Omgeving Opmerkingen
iOS 12, iOS 13 armv8 (arm64) Xcode 11 (iOS 13 SDK)
tvOS 12, tvOS 13 armv8 (arm64) Xcode 11 (tvOS 13 SDK) Technologie Preview
watchOS 5, watchOS 6 armv7k Xcode 11 (watchOS 6 SDK) Technologie Preview. Geen UI.

Universal Windows Platform (UWP)

Platform Versie Architectuur Compiler Bouw Omgeving
Universal Windows Platform 10 x86x86_64, en armv7 MSVC 2017MSVC 2015 Windows 10